Dejas un veselība.

Cilvēki dejo jau gadsimtiem ilgi. Tas sagādā gan emocionālu prieku, gan ļoti labi iespaido mūsu fizisko ķermeni.

Pareiza dejošana var ‘’savākt’’ ķermeni, padarīt to noturīgāku pret slimībām, paaugstināt kopējo ķermeņa tonusu.

Nodarboties ar sporta deju dejošanu var sākt jebkurā vecumā – sākot no ļoti agra un beidzot jau ar cienījamu vecumu.

Dejošana laba ir tāpēc, ka neprasa pārforsētas slodzes: iesācēja organisms var pakāpeniski pierast pie augošās slodzes un sarežģītākiem uzdevumiem, kuri parādās treniņu laikā. Dejošana notiek dažādos tempos – liels temps ar lielu fizisku slodzi nomainās ar lēnu tempu un lēnām kustībām. Tas arī ir ļoti labi gan iesācējiem, gan profesionāļiem.

Dejas ļoti labi attīsta kustību koordināciju.

Tik tiešām, reti kad, dejotāji ir neveikli, ar asām kustībām un nepareizu stāju. Cilvēki, kuri dejo, brīnišķīgi pārvietojas lielā cilvēku pūlī, nekad vai reti kad aizķeras aiz pretimnākoša cilvēka, nekad neuzkāpj uz ķepas sunim vai kaķim, nemaz nerunājot par cilvēku kājām.

Dejas veicina labas stājas veidošanos.

Dejas veicina ne tikai labas stājas veidošanos bet veicina arī skaistas gaitas veidošanos. Pat, ja jums kādreiz ir izdevies redzēt, ka no deju laukuma projām aiziet sakumpis partneris un ar neglītu gaitu – partnere, tad, lūdzu, nedomājiet, ka tās ir dejošanas sekas. Varbūt, partnerim padusēs spiež fraka un viņš pavisam nejauši, kāda figūras izpildes laikā, partnerei, ar papēdi uzkāpa uz kājas…kuram tad te būs skaista gaita!

Dejas attīsta elpošanas sistēmu.

Tik tiešām, dejas ļoti labi attīsta elpošanas sistēmu, jo tikai profesionālie dejotāji var traukties ar neaprēķināmu ātrumu pa parketu, izdejojot sarežģītus elementus , ne uz brīdi neapstāties un vēl dejas laikā paspēt ar savu partneri apspriest konkurentu kļūdas, tiesnešus, viņu pašu nepareizi izdejotos soļus! Regulāra dejošana, patiešām, reāli palīdz atbrīvoties no saaukstēšanās slimībām, bronhītiem, kā arī atvieglo slimības gaitu slimniekiem, kuriem ir astmas lēkmes.

Ir zināms, ka dejas pagarina cilvēka mūžu, veicina organisma kopēja tonusa uzlabošanos, saglabā cilvēka darba spējas un dzīvesprieku līdz mūža pēdējām dienām.

Vai jums ir kādreiz nācies sastapt depresīvu dejotāju, kurš jau ir pensijā? Nē? Man arī nav gadījies, jo tādu vienkārši nav! Kādu ļaunumu dejas var nodarīt, atbilde – nekādu! Bet, diemžēl, arī dejotājiem ir savas vājās vietas – un tās ir kājas. Kājām ir jāiztur liela slodze.

Bet, problēmas ar kājām, bieži vien ir problēmas ar apaviem. Apavi, šajā sporta veidā, ir tieši tas elements, uz kura nekādā gadījumā nedrīkst ekonomēt. Apaviem jābūt mīkstiem, ērtiem, vajadzīgā izmēra un vajadzīgā platuma.

Partneriem ir jābūt atbilstošiem augumiem, ja tādi tie nav, tad var veidoties mugurkaula izliekums. Tāpēc tiek uzskatīts, ka ideālā starpība, partneru augumos drīkst sasniegt 10 – 15 centimetru. Tas ir noteikts ne tikai estētisko apsvērumu dēļ , bet arī dejotāju fiziskās veselības dēļ.

Kādreiz mugurkaula izliekums veidojas tad, kad dejotāji nepareizi dejo Eiropas dejas. Tātad, nepareiza dejošana ir kaitīga mūsu veselībai!